Vorlesung: Digital Economics - Details

Vorlesung: Digital Economics - Details

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Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Vorlesung: Digital Economics
Untertitel Module: Digital Economics
Veranstaltungsnummer lv2715 & lv2716
Semester WiSe 22/23
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 29
maximale Teilnehmendenanzahl 30
Heimat-Einrichtung Institut für Digital Economics (W-5)
Veranstaltungstyp Vorlesung in der Kategorie Lehre
Erster Termin Montag, 17.10.2022 13:45 - 15:15, Ort: (D - 1.025)
Voraussetzungen Knowledge of economics as taught in the Economics module is expected.
Lernorganisation ▪ Memo 1: Summarize a topic covered in the lecture (due on 27 November 2022).
▪ Memo 2: Critically analyze a relevant research paper (due on 18 December 2022).
▪ Presentation: Develop an applied research proposal (handout due on 22 January 2023,
presentation to be held in class during the last two weeks of the term).
Memo 1 and the presentation can be prepared in groups, depending on the number of course participants. Memo 2 will be prepared individually. All three components will be graded jointly at the end of the term.
Please note that all course participants have to be present for the presentation sessions on 23 January 2023 and 30 January 2023.
Leistungsnachweis
The examination is an FFA (subject theoretical and practical work) consisting of three components: two memos and one presentation. These three components are weighted equally and comprise approx. 10–15 pages in total.
Sonstiges Literature
▪ Easley, D., & Kleinberg, J. (2010). Networks, Crowds, and Markets. Cambridge University Press. Haeringer, G. (2018). Market Design: Auctions and Matching. MIT Press.
▪ Parkes, D. C., & Seuken, S. (2020). Algorithmic Economics: A Design Approach. Unpublished. Pass, R. (2019). A Course in Networks and Markets: Game-theoretic Models and Reasoning. MIT Press.
▪ Weimann, J., & Brosig-Koch, J. (2019). Methods in Experimental Economics. Springer.
ECTS-Punkte 6

Räume und Zeiten

(H - 0.02)
Montag: 09:15 - 10:45, wöchentlich (11x)
(D - 1.025)
Montag: 13:45 - 15:15, wöchentlich (13x)

Kommentar/Beschreibung

  • Game theory
  • Auction theory
  • Mechanism design
  • Online advertising markets
  • Matching markets
  • Social choice
  • Beliefs formation
  • Reputation systems
  • Behavioral economics

Anmelderegeln

Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "Beschränkte Teilnehmendenanzahl: Digital Economics".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
  • Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
    Die Plätze werden in der Reihenfolge der Anmeldung vergeben.
  • Die Anmeldung ist möglich von 21.09.2022, 09:00 bis 01.12.2022, 00:00.